Traumebehandling – Regression – PTSD – Samtale og Terapi.

Kære dig som er landet her.
Giv dig god tid til at læse denne side.
Det er vigtigt, at du forstår mit arbejde som terapeut og dit arbejde som klient.

Mit arbejde som terapeut er enkel.

Men siden spørgsmålene, problemerne og traumerne af menneskeheden er så forskellige, så er sessionerne det også.

Der er tidspunkter, hvor vi vil sidde og tale sammen og måske lave tilgivelses arbejde, frigive ubevidste traumer og indse og bearbejde blinde vinkler.


Kontroltraumer kan være svære at få bugt med,

fordi klienten tit har meget stor modstand. 

Sammen finder vi frem til årsagen og frygten for at give slip. 
Sommetider er sessionerne enkle og trøstende.


Til tider vil jeg skulle trykke klienten på maven hvis “offeret” i klienten styrer sessionerne, så klienten ikke kommer videre.


Jeg får dig ind i din egen bevidsthed hvor du forløser traumet.

Et uforløst traume vil med behandling og indsigt oftest forløse sig selv. Det svære kan være 
at ændre livslange vaner.



Og det er vigtigt for mig, at du som klient forstår dette.

At skulle ændre vanen kan være det sværeste bagefter og der kan sidde endnu et traume som blokerer for din frygt for at gøre den nye vane. Det traume skal så også forløses.

Der kan være store blokeringer i dig, smerter, dysfunktionelle mønstre i kroppen, ubalancer og usunde måder at reagere på.

Processen er en rejse i indsigt, forståelse og accept.

VIGTIGT: En klients succes afhænger i høj grad af at lave ”lektier” mellem sessionerne.
 Det er normalt at tage sig tid i slutningen af en session og sikre, at lektieopgaven er passende, og hvis klienten ikke laver denne opgave, er det nødvendigt at finde ud hvorfor klienten ikke får lavet det vigtige arbejde og derefter bevidst beslutter vi om jeg som terapeuten skal yde empatisk støtte eller finde den kærlige skrappe terapeut frem. Empatisk støtte hver gang, vil ikke være det værktøj som baner vejen i sidste ende.
Lektierne skal laves. 
Sådan er det bare.
Det er lektierne som vender vanen om.

Laves lektierne ikke kan man som klient ikke forvente resultater.

Dette kan terapeuten ikke.
– Jeg kan ikke forandre dit liv uden din frie vilje og lyst til forandring.
– Jeg kan ikke ændre noget i dig, hvis du ikke selv ønsker at gøre det, som skal gøres for at ændre tingene.
– Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis du ikke ønsker, at få fat i dit eget personlige lederskab – kontra at vedholde dig din offerrolle.
– Har du adgang til dette:
God selverkendelse,
god samvittighedsfuldhed
og ønsker du VIRKELIG at dit liv ændrer sig. Altså hvor stor vilje har du til at ville videre…..
Så er vi allerede i gang.

Her kan du læse om nogen af mine uddannelser gennem tiden. 

Neuro-Linguistic therapy
4 years 
2005-2009 – NLP 

Nlp Master dansk nlp institut. 2003 – 2005

Tankefelt terapi Mygind institute 2007

Peak states Insitute – trauma Work Therapy and regression therapy. 2 years 2007-2009

Core Essence Regression therapy – Trauma Work 2 years 2009 – 2011 

Udviklingspsykologi ved Lasse Jensen. 2006

Master coach Anthony Robbins Patty Morehouse 1-year 2008

Shadow therapy Debbie ford. 1 year 2009

TAT Therapy Tapas Fleming 2010

Nlp coach uddannelse ved Ove Gregersen 2001- 2003

Gestaltterapi grundkursus Ove Gregersen. 2003 – 2005

Assertiv kommunikation Ove Gregersen. 2003

Imago terapi kirsten Seiden faden. 2005

Jeg er ikke jurist og kan ikke rådgive dig i juridiske anliggender. 
Jeg kender mine begrænsninger som terapeut.
Jeg diagnosticerer ikke, og jeg sender dig gerne videre til Opus, Sind eller psykiatrien, hvis jeg mener, at du bliver bedre hjulpet der. 
Jeg behandler ikke stofmisbrug eller alkoholisme.

Mht. narcissisme arbejder jeg ud fra at “offeret” i klienten har tilladt den krænkende adfærd. 
Det er det, som skal ryddes op i.
Jeg diagnosticerer ikke om “krænker” er narcissist.
Jeg hjælper med indsigten i eget lave selvværd og manglende grænsesættende reaktion overfor krænkende adfærd. 

Vigtigt: Narcissistisk personlighedsforstyrrelse eller narcissistisk opførsel er det du, som offer, har brug for at reagere og sætte grænser overfor.
Ligegyldigt om din partner er det ene eller det andet.

Læs endvidere mere her. Det er så vigtigt, at vi får en god start sammen.

https://betinaekman.dk/om-mig/

Alt dette styrer og begrænser dit liv.

Oplever du  stress eller sorg i din tilværelse

  • Har du lavt selvværd
  • Befinder du dig i en livskrise
  • Kommer du til kort og kæmper med de samme, tilbagevendende problemer
  • Føler dig fastlåst og oplever afmagt
  • Står du overfor store eksistentielle valg og dilemmaer
  • Er du interesseret i personlig udvikling

DET ER ALDRIG FOR SENT
Det er aldrig for sent at skabe forandringer i dit liv.
Jeg har haft klienter på over 80 år som er lykkelige over endelig at mærke deres rigtige selv.

Der er noget der skal samles op, noget skal sættes fri og noget skal accepteres.
DU kan gøre dig fri af nogle af de påvirkninger din opvækst, dine tidligere oplevelser, har haft på dit liv f.eks. dit selvværd, din selvtillid, tillid til andre, din evne til at sætte grænser, angst, depressioner, fysiske symptomer osv.

VI TILTRÆKKER DET – VI SELV ER

Især de første 7 år af livet er vigtige for hvordan dit liv har udformet sig.
Hele din måde at opfatte livet på vil være præget af disse.

De overbevisninger, tanker og følelser, der skaber dit liv nu.

Det du tænker og føler, er det du nonverbalt, verbalt og adfærdsmæssigt kommunikerer ud til omverden. Energimæssigt sender du signaler ud til omverden som ”fanger” dine signaler eks.
Du har måske overbevisninger som:
”Jeg er ikke god nok” og du oplever gang på gang situationer, som vækker tanken og følelsen af
” ikke at være god nok” – for vi tiltrækker det vi er.

DEN DU TROR, DU ER?
Tiden som foster, din fødsel, den måde du oplevede at blive modtaget ved fødslen, dine forældres opdragelse af dig, dine forældres relation til hinanden, deres evne eller manglende evne til at give dig omsorg, kærlighed og opmærksomhed er bare nogle af de ting, der påvirker dig fra starten af dit liv.
Dette skaber dit billede af, hvem du tror DU ER samt dit billede af, hvordan verden er. Det er IKKE DIN sandhed, det er din historie men du har mulighed for at ændre det, hvis du vil, og komme mere i kontakt med DIN sandhed, dit sande jeg, din essens, din kerne – den du i REALITETEN er.

AT SLIPPE GAMLE HANDLEMØNSTRE
Det er netop på grund af alle disse ”falske” billeder af dig og verden, at
du ofte reagerer automatisk, selvom du egentlig godt ved, at det ikke er
optimalt for dig – jeg kalder det at køre på automatpilot.
Den måde jeg arbejder med at skabe forandringer på, er at slippe det
”gamle” ikke blot bevidst; jeg skaber også forbindelse til de underbevidste og ubevidste lag, hvilket gør, at der også frigøres helt ned på celleplan, dette bevirker, at der slippes helt tilbage, hvor årsagen ligger.

Det lave selvværd – Definition af selvværd
Selvværd præger den måde, man opfatter og bedømmer sig selv på. Selvværd handler også om respekt, accept, forståelse og omsorg for sig selv – med andre ord: Hvordan vi har det med os selv. Kernen i lavt selvværd er, at man grundlæggende har en negativ opfattelse af sig selv – en negativ mening om sig selv.

Symptomer på lavt selvværd

  • at man ofte er meget selvkritisk (negativt selvbillede)
  • at man ofte fokuserer på sine svagheder, fejl og mangler
  • at man ofte føler sig uberettiget til at modtage andres kærlighed, opmærksomhed og accept
  • at man ofte føler sig skyldig
  • at man ofte får dårlig samvittighed
  • at man ofte bliver bedrøvet, trist og træt
  • at man ofte har vanskeligheder med at koncentrere sig
  • at man ofte har svært ved at træffe vigtige beslutninger
  • at man ofte overser sine styrkesider og ikke værdsætter de resultater, man opnår
  • at man ofte føler sig usikker og urolig

Konsekvenser / adfærd

Der findes mange forskellige måder, hvorpå mennesker forsøger at håndtere / skjule lavt selvværd – måder, som dog alle har en mere eller mindre negativ indflydelse på adfærden:

  • nogle forsøger at undgå opmærksomhedskrævende situationer, hvorved adfærden bliver passiv og defensiv. De er bange for at give deres mening til kende – er usikre – har ikke store forventninger til sig selv – tror ikke, at andre forventer noget af dem – er undskyldende og undvigende.
  • nogle kompenserer for deres lave selvværd ved at udnytte deres evner optimalt. Det betyder, at de stiller store krav til sig selv – forsøger at leve op til dét, de tror er omgivelsernes forventninger – de er ofte kontrollerende, arbejdsomme, dygtige, perfektionister og præstationsorienterede.
  • nogle forsøger at kompensere for lavt selvværd ved at blive selvoptagede, selvhævdende og pralende. De har ofte urealistiske tanker om sig selv og er unaturligt opmærksomheds-søgende. De er ofte utilfredse med alle andre og kan optræde aggressivt og destruktivt.

Lavt selvværd udgør en sårbarhedsfaktor for – og kan således bidrage til – andre, alvorlige psykiske lidelser såsom depression, spiseforstyrrelse, OCD og socialangst. Derfor behandles lavt selvværd sjældent alene som en ”psykisk lidelse” – men som et delaspekt af enten den lidelse, som den indgår i, eller af den uhensigtsmæssige adfærd, der søges ændret.

  • Stress og depression
  • Generelt manglende glæde i livet
  • Opvækst med alkoholiske eller dysfunktionelle forældre
  • Opvækst med søskendejalousi.
  • Narcissistiske relationer
    (jeg hjælper dig som har været udsat for krænkende adfærd. Som partner til evt. narcissist kan du være et let offer for at havne i kløerne på krænkende personligheder. Årsagen finder vi bla. i din sociale arv og det sociale miljø du er vokset op i.)
  • Medafhængighed
  • Traumer
  • Afhængighedsproblematikker